Eiland hoppen voor dummies!

14 februari 2015 - Bangkok, Thailand

Hoi allemaal!

Laten we beginnen met, je schouders verbranden in de zon is geen pretje als je met een backpack reist! Ons laatste reisverslag ging over de eerste ervaringen van Bangkok vanaf daar gaan we dus ook weer verder in dit verslag. We proberen het kort te houden, maar dat is moeilijk omdat we zoveel hebben meegemaakt.

Afgelopen zaterdag hebben we 's middags de toerist uitgehangen, wat tempels en paleizen bezocht. Geëindigd in China Town, waar we wat gegeten hebben. Daarna zijn we het uitgaansleven van Bangkok gaan ontdekken, cocktailtje hier, biertje daar en dan nog een bucket mojito er achter aan! Dit hebben we helaas gevoeld en gemerkt zondag. Beide een grote kater, maar alle moed bij elkaar geraapt om te vertrekken naar de weekend market. Dat is de grootste markt van Thailand. Het was heel mooi om te zien en Tom heeft nog zo'n mooie/lelijke harembroek gekocht. Uiteindelijk zijn we er maar een uurtje geweest omdat we ons best slecht voelde, dus weer terug naar het hostel om ff bij te slapen. We hebben die dag alleen op een menuutje van Mac donalds geleefd! Op tijd naar bed gegaan want de dag erna was het de bedoeling dat we om 07:00 uur verzamelden voor een excursie dagje! :) Helaas kennen ze in Thailand geen tijd hebben we al gemerkt en zijn we heel goed geworden in wachten... Onze excursie ging naar Katchanaburi. We begonnen bij een militaire begraafplaats waar ook veel Nederlanders lagen die daar gestorven zijn tijdens de tweede wereld oorlog. Hierna door naar een oorlogsmuseum, wat vooral ging over de aanleg van het spoor en brug over de rivier Kwai tussen Birma en Thailand. Vervolgens door naar de olifanten, waar wij niet opgezeten hebben, maar ze wel gevoerd hebben. Dat was heel tof. Hierna was de lunch, toen de waterval. Die waterval viel heel erg tegen, maar hebben we de tijd vol gemaakt door met twee Nederlanders te praten die erg gezellig waren! Als laatste gingen we nog een ritje maken in de trein over The Death Railway. We werden eigenlijk om 19.00 uur weer afgezet in Bangkok maar dat werd 19.30 uur, dus snel onze backpacks ophalen, eten en door naar de bus en daarna de boot, die ons naar Koh Samui hebben gebracht. Dat was het eerste eilandje van de vier die we hebben bezocht. We kwamen daar aan op dinsdagmorgen en zijn toen meteen op zoek gegaan naar een slaapplaats, was ook de eerste keer dat we dat moesten. Na een paar hotels, hostels en resorts nagevraagd hebben wat de prijs was, zijn we uiteindelijk beland bij het hostel waar we als eerste waren, omdat die beste prijs aanbood voor een ruime kamer. 's Avonds hebben we een strandwandeling gemaakt en op de terugweg heel erg verdwaald. Volgende ochtend vroeg vertrokken om te vertrekken naar het volgende eiland: Koh Phangan. Hier werd Tom meteen aangesproken bij het uitstappen van de boot door een meneertje, met hun meegegaan achter op de scooter naar het resort. We hadden voor ons gevoel geen keus meer om nee te zeggen, dus eigenlijk te veel betaald. Van je fouten leer je. De dag erop vroeg vertrokken om een waterval te bezoeken in een nationaal park. Helaas was de waterval wederom niet spectaculair, omdat er geen water liep haha. Wel erg mooi uitzicht op de top van de berg, wat nog een zware wandeling was om daar te komen! 's Middags weer vertrokken naar het volgende eiland: Koh Tao. Wat voor ons het mooiste en leukste eiland was. Prima guesthouse gevonden en in de avond nog wat gedronken bij een gezellige bar met live muziek. Weer vroeg opgestaan om te vertrekken met een taxi boot naar een eilandje om te gaan snorkelen. Het was heel erg mooi en hopelijk hebben we wat mooie fimpjes gemaakt. Je zult het niet geloven maar we moesten smiddags weer op de boot om nu weer terug te gaan naar Bangkok. Onze planning is nog niet helemaal perfect maar dat zullen we nog wel verbeteren aankomende weken. We zitten nu dus weer in Bangkok waar we vanavond de nachttrein zullen pakken naar Chang Mai. Daar gaan we dan een paar dagen blijven omdat we gewoon zin hebben om een paar dagen op dezelfde plek te zijn en het daar heel mooi schijnt te zijn.
Nog even leuk feitje over Chinezen, ze denken allemaal dat ze fotomodel zijn!

Voor foto's van dit verslag kijk onder foto's bij de zelfde titel als dit verslag!
Tot later!

1. Mirjam:
    Hoi Lieverds,
    Wat maken jullie veel mee, heerlijk om te lezen. Hier gaat alles gewoon door en over een paar uur breekt hier het FEEST ook weer los. ( maar ik denk dat je niks mist TOM)
    En het beter plannen voor het reizen: ik denk dat dat zo blijft
    Veel plezier nog en we wachten weer af voor het volgende verhaal

Groetjes Tonny, Roel, Lonneke en Mirjam
  2. Esther Rongen:
    14 februari 2015
    Geweldig Tom en Nicole. Geniet er nog maar lekker van. Ik blijf jullie volgen. Pas goed op elkaar. Xx
  3. Joyce:
    14 februari 2015
    Super!om dit allemaal te lezen.
    Geniet ervan en kijk uit groetjes
  4. Carla van den Berg:
    14 februari 2015
    Geweldig om mee te lezen.
    Nog veel plezier.
    Enhu rode schoudertjes met een zugzak auwie auwie.
    Geniet jullie beiden
  5. Clazien:
    Ha,
    Fijn om te lezen dat jullie het goed en leuk hebben. Leuke foto's, ik zou er zo heen willen.
    Ben al benieuwd naar het volgende verslag en foto's.
    Veel plezier!
  6. Tom:
    14 februari 2015
    Hey lieverd! Wat een leuk verhaal! Erg fijn om te lezen en aam de foto's te zien dat jullie het zo ongelofelijk naar jullie zin hebben daar. Ben toch best jaloers moet ik zeggen. Want als ik hier naar buiten kijk..... zie ik toch iets anders haha. Veel plezier en tot snel weer xxx
  7. Fam. van Well:
    14 februari 2015
    Klinkt als een super begin van jullie reis! Al veel ervaringen opgedaan en jullie zijn net begonnen! Het is erg leuk om jullie foto's te zien! Met het weer zou ik wel willen ruilen, ook al is het hier ook helemaal niet slecht (11 graden). Inderdaad goed opletten met wie je mee gaat, want geld aftroggelen willen ze allemaal! Pas op jullie zelf! Geniet lekker, en wij kijken uit naar jullie volgende bericht! Groetjes, vanuit de bershof!!
  8. Marja Verstappen:
    Hoi Nicole en Tom
    Fijn dat het jullie goed gaat. Wij genieten van de foto's en jullie reisverslag en wachten weer op een nieuw avontuur. Groetjes Jos en Marja
  9. Ellen:
    Hoi Tom en Nicole,

leuk om jullie vakantie/avontuur mee te mogen beleven ook al is dit op verre afstand. Zeer nieuwsgierig naar jullie volgende belevenis.
    En geniet en geniet met een grote G

Groetjes Ellen
  10. Anny Wijnen:
    15 februari 2015
    Hoi Nicole / Tom jullie hebben zoals ik lees al veel mee gemaakt in een week , hoop dat jullie nog meer mooie dingen tegenkomen dan kunnen we vanhier uit mooi meegenieten .
    Groetjes
    uit de Melderse
  11. Riet en Jan:
    17 februari 2015
    Hoi Nicole en Tom, wij horen net dat jullie al ruim een week niet meer in Heide zijn en nu we de foto's zien ziet het er daar niet verkeert uit, hoe houden jullie het uit? Heel veel plezier gewenst en we blijven jullie volgen, groeten Riet en Jan, (en Mam want die vertelde net dat jullie onderweg waren)
  12. Elly Theunis:
    20 februari 2015
    Hoi Tom en Nicole, net even de tijd gevonden om je reisverslagen te lezen. Het is een beetje chaotisch hier, maar alles gaat goed. Vanavond bij je pap en mam lekker gegeten. Geniet nog van jullie reis en blijf enthousiast schrijven zodat wij op de hoogte blijven en een beetje met jullie mee kunnen leven. Ook de komende dagen zullen we extra aan je denken. Dikke kus. Elly en Henri.